* جشنواره ملي انگور در 25 شهريور ماه امسال در شهرستان ملكان
رئيس سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي گفت: با ايجاد مزارع الگويي از خسارات ناشي از تگرگ زدگي و سرمازدگي محصولات كشاورزي جلوگيري مي‌شود.
مسعود محمديان افزود: با ايجاد مزارع الگويي از خسارات ناشي از تگرگ زدگي و سرمازدگي محصولات كشاورزي جلوگيري مي‌شود.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره ملي انگور در 25 شهريور ماه امسال در شهرستان ملكان اظهار داشت: تلاش مي‌شود از طريق برگزاري جشنواره انگور زمينه صدور عمده كشمش و فرآورده‌ها و مشتقات مختلف انگور فراهم شود.
محمديان با اشاره به اينكه تلاش مي‌كنيم مشكلاتي كه در فرآوري و كشت انگور استان وجود دارد رفع كنيم، افزود: با انجام جلسات كارشناسي به دنبال آن هستيم تا قيمت‌گذاري خريد انگور براساس هزينه‌ها و واقعيات موجود انجام پذيرد.
وي با اشاره به اينكه خروجي جشنواره انگور بايد با حل مشكلات بخش انگور همزمان شود، افزود: نبايد چنين تلقي شود كه با اتمام همايش‌ها و جشنواره‌ها همه چيز پايان يافته تلقي شود.
وي تصريح كرد: بايد به اين باور برسيم كه كار اصلي و عمده متوليان برگزاري جشنواره انگور تازه از روز پاياني جشنواره آغاز مي‌شود.